2009/09/25

Be Thankful To Those Hurts 感謝疼痛


昨天, 跟一個許久沒見的朋友碰面,兩人聊起來, 近日所遭遇的感情事件竟有許多雷同的戲劇情節, 一樣令人不解,一樣令人心痛,與其用像謎一樣來形容事件的男主角,還不如說他們不夠坦誠。談話的過程,我彷彿看到幾個月前的自己。這樣的愛情,投入與付出較多的那方, 傷得總是最重。我試著以先前自我療癒所學到的方法向那位朋友引導,由衷期盼她失落和不平的心能找到出口,找到寄託。

Yesterday I met a friend. We didn't meet for months. Just got her latest sad love as I ever experienced. Alomst the same senario happened in these men's action. I won't say they were mysterious. I would rather say they were'nt frank in the relationship. I saw my shadow from her stroy. The one who pay much more get more hurt in such a relationship. I tried to give my advise which I applied in my self-healing. I heartfeltly hope she will find a way to get back her lost and upset heart.

我想,用心對待的人,老天爺一定會疼惜他們,就像曾經聽到的這段話:
 『可能神要我們在遇到那位對的人之前先遇上一些錯的人,
  讓我們遇到那位對的人時懂得珍惜。 』

   Perhaps God want us to meet some wrong persons before right persons, then we will know how to cherish when we meet those right persons.

很有智慧,不是嗎?
我的朋友問了我一句話:怎樣才能不再受傷?能夠遇到對的人?
我的心裡頭是沒底的,這個世界,變才是唯一的不變,我們又如何企求對方能夠始終如一呢?若沒有雙方用心盡力的維繫,共同的人生目標,情感關係要想長長久久,約莫是天方夜譚才找得到的劇情。

Well...how to avoid to get hurt again? how to the the right persons?
I have no idea for that actually. The only unchanged thing is it always changes in every second. How could we expect the other never change if we had no common goals for life and both two didn't pay efforts on managing relationship.

今天,在網路上看到吳若權的新文章『受傷的手心』,最後的一段話裏,我找回些許心靈的觸動:
 唯有麻木不仁,才能免除痛的感覺,
 午夜陣陣襲來的疼痛,雖然苦楚,卻表示我,還有知覺。
 原來,手傷、心痛,也可以是一種幸福。
 感謝疼痛,讓我察覺:
 我的手,還可以活動;我的心,還能夠感動!
 Only an unfeeling person won't suffer from hurt.
 Those memory often came across my mind in midnight,
 painful and bitter, but means I am alive, I can feel the world.
 Now I understand, it's a certain kind of happiness to feel the hurt.
 Be thankful to the hurt which let me know,
 My hands can work, and my heart can be touched.

沒有留言: